Indul a FÖP!

Trans

Évnyitó ünnepséggel kezdődött a Ferences Ösztöndíprogram (FÖP) idei tanéve. Az eseményen a négy ferences fenntartású középiskola negyvenöt ösztöndíjas tanulója találkozott egymással. A FÖP, amelynek főtámogatója a MET Magyarország Zrt., immár hat éve működik és mostanáig több mint 300 diák tehetségének kibontakozásához járult hozzá. 


A szentendrei Ferences Gimnáziumban rendezték meg a Ferences Ösztöndíjprogram 2019-2020-as tanévének évnyitó eseményét. A szeptember 18-i találkozón azok a diákok vettek részt akik a kuratóriumi bizottság döntése alapján elnyerték a ferences középiskolák tanulmányi, közösségi vagy alkotói kategóriákban meghirdet ösztöndíját. A negyvenöt tanulót és tanáraikat Dobszay Ambrus, a program szakmai vezetője köszöntötte. 

 

 

Beszédében kitért az újonnan bevezetett változásokra is: idén először a ferencesek fenntartásában működő jászberényi középiskola tanulói is pályázhattak az ösztöndíjra, illetve ez évben első alkalommal hirdették meg az úgynevezett közösségi, vagy szociális tevékenységre irányuló kategóriát. „Azon öregdiákok számára is meghirdettünk új pályázati lehetőséget, akik tavaly, vagy tavalyelőtt végeztek valamely ferences gimnáziumban, és jelenleg pedagógiai, teológiai vagy szociális tanulmányokat folytatnak. Ennek nem titkolt célja, hogy az ösztöndíjasok a diploma megszerzése után saját iskoláinkban helyezkedjenek el” – mondta, majd hozzátette: „Ebben a negyvenöt diákban, akik most itt ülnek előttem, van ambíció, van kreativitás, egyszóval: tehetség. Becsülöm bennetek, hogy valamit létre akartok hozni, tenni akartok a világ jobbításáértl.” 

 

 

A FÖP vezetője elmondta: a normál oktatási rendszer sokszor nehezen tudja támogatni az egyéni ötletek megvalósítását, ezért jó, hogy itt – a hagyományos iskolai kereteken belül maradva, de a tanórák által nyújtott lehetőségeken felül –  tudnak alkotni, fejlődni, előre haladni a tanulók. „Sokszor elmondom: a ferences rendnek van hat közoktatási intézménye, de van egy hetedik is, egy alternatív iskola: a Ferences Ösztöndíjprogram.” 

 

 

Az ösztöndíjszerződések kiosztása után rövid ismerkedő beszélgetéssel folytatták az eseményt, majd Kiss Didák OFM, az Ösztöndíj Alapítvány kuratóriumi elnöke tartott előadást a projektszemléletű gondolkodásról, amelynek végén egy különleges gyakorlati feladat várt a diákokra. Kisebb csoportokban kellett a legrövidebb idő alatt a legtöbb papírhajót megépíteni. A munka előtt öt percet kaptak annak megtervezésére. A jó hangulatban telt délutánt egy nagy Hajrá! kiáltással zárták a diákok, akik előtt mozgalmas, sok feladattal járó tanév áll. Kívánunk minden ösztöndíjasnak sikeres munkát az elkövetkező évhez.
 

VM / Ferences Ösztöndíj Alapítvány, Ferences Sajtóközpont